Vatten överallt

Vilket regn det kom igår eftermiddag och höll på hela kvällen. Blir lätt översvämningar på barnhemmet då rören inte kan ta hand om allt vatten som kommer under kort tid. Det var tillochmed så jag frös och fick ta på mig en långärmad tröja. 


Sen blev det rejält med översvämning i ett av barnrummen. En kran som gått sönder och en vattentank som inte gick att stänga av.  Ja ni förstår ju själva. Det var många liter vatten vi skrapade ut ur rummet om man säger så. 

Förutom detta så var det lugnt. Jobbade till 23 och hade nightwatch. Då sover vi även inne hos barnen. Jag sov bredvid en av våra små...som pratade rejält i sömnen. Hade varit kul att veta vad hon pratade om,lät viktigt. 


Bilden från när vi fick börja tömma rummet. 


I dag när jag vaknat och gjort mig iordning bokade jag en taxi till Karon. Var här redan strax efter 11. Incheckning 14. Så jag tog mig en liten promenad till Kata. Pratade med mamma en sväng. Lunchade. Sen fick jag även pratat lite med Lotta efter det. Sen var det dags att promenera tillbaka. Pausa de i och för sig på Starbucks för en frappucino. Gott i värmen. Men nu ligger jag vid poolen och tänker fortsätta med det resten av eftermiddagen.  Kollade vid havet,men sjukt stora vågor så håller mig på land!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0