Känslorna.... bli månadsgivare

Igår, när jag satt och åt lunch med barnen svämmade mina känslor över inombords. 


Jag satt och kollade på alla barn och ungdomar. Dessa 30 (på ett ungefär) som alla har sin egen underbar personlighet.  Som jag fått äran att lära känna nu efter mina perioder på barnhemmet.  Dessa barn som man leker med, skojar med, tillrättavisar när det blir lite galet, eller rent av kan bli irriterad på (för ja, barn bråkar och tjafsar). Men för den allra mesta av tiden ger de mig så mycket kärlek så jag svämmar över.

När jag satt vid lunchen igår och lät blicken gå från den ena till den andra så kom tankarna och känslorna. Dessa barn bor på ett underbart barnhem. MEN... de bor på ett barnhem.  Och det gör de för att deras föräldrar inte kan ta hand om dem på grund av olika anledningar. Föräldrarna missar allt det fina med sina barn.  Sina underbara barn som för alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta.  

Sen slog det mig... tänk om inte barnhemmet fanns. Den tanken slog jag bort. Men... barnhemmet drivs enbart av donerade pengar.  Och i första hand behöver de månadsgivare för att ha en stadig "inkomst" varje månad. Jag vet att jag tjatar om barnhemmet.  Men barnen är en stor del av mig.  Så snälla... kan ni avvara en slant varje månad så bli månadsgivare. Gå in på happychild.se och läs mer. Summan är frivillig. Kan du avvara 20kr varje månad är det bra. 

På barnhemmet får barnen trygghet.  De har som ni vet volontärer. Men även 3 thailändska personal som arbetar med barnen och gör allt för dem. De har Sussi och Hans som ja... de är Sussi och Hans. De lever för dessa barn och ger de så mycket kärlek.  De har Wow som är den thailändska chefen. Som även hon lever och gör allt för dessa barn.  De har två som arbetar i köket som är en stor trygghet för barnen och ger dem underbar mat. De har farmor. En äldre dam som flyttade in med sina barnbarn (som nu inte bor kvar) och är allas barn egna farmor. De har Pann,chaffisen som även är underbar mot barnen. Sen har de Jam... en lärare från skolan som kommer varje vardag för att hjälpa dem med läxor. Sen har de även en engelskalärare som kommer varje söndag. Alltså ni hör ju. Trots barnens bakgrund så får de en underbar push ut i livet. Men som sagt, pengar behövs. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0