En mulen dag

Förmiddagen idag blev inte alls som jag planerat. Hade ju tänkt en heldag på stranden och åka ner innan frukost till och med, för att äta den där. 


Men... när klockan ringde och jag kollade ut var det bara att ge upp den tanken. Mulet och regn på gång.  Ett tag tänkte jag bara stanna på rummet och ta det lugnt med någon film.  Men det blev ändrat snabbt. Hoppade upp och gjorde iordning mig. Beställde taxi och åkte till Central Festival. Ett shoppingcenter här på Phuket. Så jag gick där och strosade några timmar. Drack iskaffe, shoppade och åt lunch. Hittade en långkjol som jag blev helt kär i. Var bara tvungen att köpa den.  

Väl tillbaks på barnhemmet så har det varit jobb som gällt. En väldigt lugn fredag. De stora barnen kom hem senare än vanligt från skolan på grund av någon idrottsdag.  


Nu sitter vi inne och kollar film. Det är sovdags om mindre än en timma för dem. Imorgon väcker jag de redan vid 7 när jag börjar jobba. Då ska vi till något tempel allihopa. Det har varit full fart i köket. Fle efteråt åker vi till en strand och äter lunch. 

Imorgon när jag jobbat klart så tar jag en taxi tillbaka till Kata för att vara där tills på tisdag förmiddag.  Ledig söndag och måndag.  Tänkte passa på att ta mig till nightmarket på söndag. Ett måste när man är här. 


Nu ska vi se klart filmen för att sedan få barnen i säng. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0