Soon time to go home

Nu är jag tillbaka på barnhemmet. Nyss packat upp och tagit mig en vätskeersättningstablett. Vet ju hur känslig jag är, så här gäller det att förebygga. Kände mig nämligen lite tung i huvudet i taxin hem. Men ingen fara med mig. Börjar jobba om en timma, så innan der blir det att vila och ha det gott på rummet under fläkten. 


Dessa dagar kommer gå så fort. Nu jobbar jag 15-23 tre dagar. Och det brukar gå sjukt fort. När barnen kommer hem är det läxor, middag, lek ... och helt plöysligt är dett dags att lägga sig. På torsdag när jag vaknar åker jag ner till favorithotellet i Kata. Tänkte lyxa till det och åka tidigt för att äta frukost och hänga vid poolen innan incheckning. Sen på fredag har jag bokat sen utcheckning. Så checkar ut 18.00. Så det blir två heldagar i Kata. 

Lördag jobb 7-15. Och även söndag 7-15. Då kommer dels ett besök klockan 11. Och vid 14 kommer då den kända rugbyspelarer från England.  Spännande. Så den dagen blir det nog lite längre än 15. Men det gör verkligen ingenting. Vill umgås med barnen så myrket som möjligt. Och.... när jag slutar på söndag så innebär det också att min period här är över. På måndag går planet hem.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0