Tisdag

Tisdag och jag såg till att komma upp i någorlunda tid idag. Så vid 9.00 satt jag på moppen ner till Nai Yang. Blev frukost på ett favoritställe av många volontärer. Peoneys. Jag har dock ett annat favoritställe men det hade inte öppnat när jag kom.  Gjorde absolut inget.  Blev frukost med utsikt över havet.

Efter frukosten blev det att gå ner på stranden. Så här är jag nu. Kände verkligen för en förmiddag på stranden. Men inte jättesugen på att pressa i solen. Hittade det perfekta stället. Så här ligger jag och njuter nu. 

Igår gjorde Hanna sin sista dag. Så nu är jag ensam volontär.  Sussi gjorde även hon sin sista arbetsdag igår. Idag sätter hon sig på planet till Sverige för lite semester. Igår lämnades hennes och Hans hundar på barnhemmet. Så nu har vi sju styckna. Här ser ni Frank. 

Nu är klockan 11. Tänker ligga här fram till 12.30 ungefär. Då blir det lunch och sedan tillbaka till barnhemmet för dusch och förbereda packningen lite.  Vad ska med hem och vad ska inte med hem? Sen börjar jag jobba klockan 15. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0