En padda i en sko

Idag ringde klockan tidigt. 5.10. Alldeles för tidigt för att känna sig som människa då. Men... det var bara att hoppa upp ur sängen och gå ut och börja se till så att barnen vaknade och gjorde sig redo för skolan.  Vilket de är väldigt duktiga med. Ingen större dramatik. Det skulle väl vara en stor padda som gömt sig i en av tonårstjejernas skor. Men kan väl säga att jag inte var till så stor hjälp där. Det löste de så bra själva.  Sedan har jag städat lite innan det nu är dags att ha ledig tid fram till 16.00. 


Kollade på klockan sista gången 00.30 inatt. Så nu tänker jag faktiskt sova en liten stund. Klockan här är 8.30. Sen ser det ut att kunna bli en dag på stranden.

Igår kväll hade vi det så himla mysigt. Satt ute och spelade gitarr och sjöng. Jag försökte lära mig lite gitarr, men njae. Lät väl inget vidare.  Sedan satt jag och pratade med en av killarna.  Han ville prompt veta när jag skulle återvända till Thailand. Så nu har han stenkoll när jag och mamma landar här. Söta unge. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0