En härlig dag

Denna dagen sprang iväg, precis som alla andra. Började med läxläsning med de små. Engelska stod på schemat, så idag tränade vi att räkna,bokstäver och färger. Efter det tränade vi på att hjula och stå på händer. Hjulningen sitter där den ska, men att stå på händer har jag aldrig kunnat.


Efter maten satt jag med en av våra tonårstjejer som gjorde läxan. Hon ville sitta ute. Men det blev snabbt mörkt så då satt jag och lyste med mobilens ficklampa.  Bra teamwork. Och det var verkligen inget jag var tvungen att göra. Hon hade kunnat sitta inne på rummet under en lampa. Men det är så mysigt de stunderna med tonåringarna. Man pratar om allt möjligt. Framtidsplaner, musik med mera. 

Nu sitter jag i dörröppningen in till rummet. Slutar om en timma. Men barnen sover, så håller bara koll så allt är lugnt. Sitter och målar i mom lilla målarbok och bara njuter av lugnet.... förutom 2 av hundarna som är helt crazy för tillfället.  

På lördag förresten, då är det någon stor buddhistisk dag. Eller det är väl i flera dagar redan nu... men då ska vi i alla fall åka iväg klockan 9 på morgonen till något tempel. Där är det nog någon ceremoni av något slag. Sedan ska vi åka och äta lunch på en strand. Blir nog en spännande dag.  


Nu däremot ska jag gå och ta hand om min tvätt och invänta nattvakten 23.30. Imorgon håller vi tummarna för bra väder. Tanken är att komma härifrån relativt tidigt. Äta frukost på stranden. Kanske inviga min nya bikini. Imorgon är det jobb 15-23. Tror det vankas filmkväll. Mysigt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0