Besök i tempel

Igår när jag började jobba klockan 7 var det även dags att se till att barnen började vakna. Till min förvåning var de flesta av dem redan på benen. Det är som sagt någon buddhistisk högtid. Så strax efter 9 hade vi lastat två bilar fulla med barn, tonåringar och vuxna för att åka iväg till ett tempel.  Väl där var det dels någon bönestund av något slag (tror jag). Spännande att se hur en sån går till.  Satt på golvet tillsammans med alla andra thailändare.  Sedan var det dags att ge munkarna mat.  Så alla ställde upp sig på ett långt led, så kom munkarna. Då fick man lägga i en sked ris i deras skål. Spännande att få vara med om sånt här. Hade en av tonåringarna bredvid mig som visade och berättade hur man skulle göra. 


Efter några timmar vid templet packade vi åter igen in oss i bilarna och åkte till Nai Yang-stranden.  Där åt vi god lunch som Ponn och Mieew fixat. Och lunch med den utsikten kan ju inte bli annat än mysig. Sen var det bad och lek för hela slanten.

När vi kom hem till barnhemmet runt 15 tiden var mitt arbetspass slut. Även min energi. Tar på att vara igång en hel dag i värmen. Då blev det en sväng till 7 eleven för att köpa iskaffe och få i sig lite koffein. Sen en snabb men härlig dusch. Sen kom taxin och hämtade mig och körde mig ner till Kata, än en gång. Älskar detta hotell. Så här är jag nu fram till tisdag förmiddag. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0