Soi dog

Började jobba 5.30 idag med. En väldigt lugn morgon då de äldre barnen hade ledigt från sin skola. Så det var bara de mindre barnen som skulle upp. 


Hann städa klart lagom tills klockan blev 8.30 och första delen av dagens pass var klart. Som vanligt när jag börjar tidigt så var jag helt slut och kände att jag behövde sova lite. Så det blev en timmas sömn, vilket var skönt.

När jag vaknade beslutade jag mig lite hastigt för att åka till Soi dog. Ett räddningscenter för hundar och katter. Så har myst med valparna och katterna. Så mysigt. Blir nog en tur dit nästa vecka med då Päivi vill med. Och jag är inte sen med att haka på. 

Därefter var det dags för lunch som intogs på Tesco. Sedan var tanken att ta vägen förbi Nai Thon där jag inte varit än. Men.... vädret ville annat. Ösregn deluxe. Är inte ofta man fryser här. Men stod och skulle ta ut pengar i automaten som är vid utgången här. Och kom på mig själv stå och huttra. Så jag gick och satte mig på mitt favoritkaffeställe här på Tesco och dricker en varm och go cappuccino och väntar ut regnet. Kör inte i detta regn. Börjar jobba om 2 timmar så det är nog lugnt.  

Tror även knoppen behövde denna kopp kaffe.  Första för idag och klockan är 14! Inte konstigt att jag hade lite huvudvärk.  


Ikväll vankas det filmmys med barnen. Så mysigt. Även om jag brukar ha svårt att hålla ögonen öppna. Inte lätt att hänga med i thailändska filmer. 

Imorgon jobbar jag tidiga passet igen. Men eftersom det är helg är det då 7-15. Så när jag slutar ska jag ta en taxi till Surin där jag ska bo 2 nätter på det hotellet jag och mamma bokat in oss i Februari. 

Nu däremot ska jag dricka upp kaffe och hoppas på att regnet snart ger med sig. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0