Väskan är här.

Är fortfarande kvar i Kata och njuter av lediga dagar.  Igår blev det poolen och marknaden i Phuket town. Ett måste när man är här. Däremot blev det inget shoppande, förutom en pannkaksrulle och Schampoo och balsam med annanasdoft. Men härligt att bara gå runt och kika.  

När jag åter var på hotellet och satt i lobbyn med ett glas vin ringde telefonen. Det var från Phuket flygplats. En man som pratade väldigt dålig engelska så receptionspersonalen här fick hjälpa till.  Och... mannen i telefonen menade på att min väska skulle komma till hotellet inom 2 timmar. Både jag och den ena tjejen i receptionen skrattade mest (hon har varit med sen början, då detta är tredje gången som jag bor här). Men tro det eller ej. Strax innan midnatt kom min väska som varit på vift i 3 veckor. Med ett antal lappar och taggar på sig.  Så den har nog varit lite överallt. Ska nog kolla dem... haha. 


Dagen idag har varit lugn. Placerade mig vid poolen och där har jag legat. I min favoritbikini dessutom som anlänt. 

Varit lite mulet idag. Men det har varit rätt skönt. Nu ikväll däremot kom det en störtskur under 5 minuter när jag skulle ut och äta. När den var slut hade jag vatten upp till vaderna. Så ni förstår ju att det kommer en del när det kommer regn. 


Nu sitter jag i lobbyn med ett glas vin (man får unna sig sina lediga dagar). Men ska snart upp på rummet och lyssna klart på Sofie Sarenbrandts "Visning Pågår". Är på sluttampen.  Lite segare än de andra två i början. Men... nu är jag totalt fast igen. 

Imorgon checkar jag ut vid lunchtid och beger mig tillbaka till barnhemmet jobb 15-23 imorgon. Plus nattvakten.  Härligt att få träffa alla barn igen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0