Mot Sverige

Sitter på Peoneys och dricker kaffe och tänker tillbaka på min tid här.  Vilka veckor jag haft. 


Igår hade jag en helt underbar dag på barnhemmet. Startade dagen med städning av rummen. Jag städade ur mitt och barnen städade sina. Igår behövde jag bara säga till dem en gång. Kan ha något att göra med eftermiddagens aktivitet. Återkommer om det. 

Vid lunch tog jag emot en engelsk familj som kom på besök. Alltid roligt att få berätta om barnhemmet. Och det blev mycket lek och bus med barnen.  

Sen, vid 14 tiden kom dagens höjdpunkt. Barnhemmet fick besök av Jonathan Joseph. En engelsk landslagsspelare I rugby. Behöver jag ens säga att ALLA var taggade. Självklart fick de testa på rugby tillsammans med Jonathan. 

När allt var klart på barnhemmet åkte jag ner till Nai Yang med Hanna, Päivi och Hanna.  Tog ett glas vin på Peoneys. 

Därefter åkte Hanna och Hanna hem till Surin och jag och Päivi gick till Phens för middag och ett glas vin till. 


Nu däremot ska jag bege mig till någon salong här och unna mig manikyr och pedikyr.  

Detta får bli sista inlägget för denna resa. Tack för att ni har hängt med.  På återseende!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0