Tillbaka på barnhemmet,äntligen!

Jag är äntligen på barnhemmet igen.  Anlände vid 14-tiden idag. Blev mött vid grinden av några utav barnen som genast tog sig an att kära väskorna (jo jag köpte mig en ny). Blev installerad,kramkalas med Sussi,Hans,barn,personal och farmor. Kanske låter konstigt för en del, men det känns som man kommer hem när man går igenom grinden. 


Idag har barnhemmet firat midsommar. Det dansades kring midsommarstången och det lektes lekar. Att sedan Meow och Ponn gjort världens godaste mat gjorde ju inte saken sämre. En riktig buffé. Efterätten orkade ingen så den får bli imorgon. 

Jag delar rum med Hanna,som även hon gör sin tredje period. Så himla enkel och go tjej så vi ska nog funka bra tillsammans. Nu är hon borta ett par nätter när hon är ledig så jag har rummet för mig själv. 


Klockan är 20.15. Barnen ligger inne i ett rum och har filmmys. Jag satt ute och pratade med Sussi och Hans innan de åkte. Sen var tanken att gå och kolla filmen. Men det räckte jag satte mig i det mörka rummet så gick ögonen i kors. Så njae... istället ligger jag på madrassen i mitt rum. Kanske lite ljudbok eller serier innan jag somnar. Men... det lär bli en väldigt tidig kväll.  Imorgon börjar jag klockan 07 och då ska barnen städa sina rum. Gäller att gå hårt ut det första man gör. När jag slutar klockan 15 ska jag ta en taxi ner till Nai Yang och hämta moppen. Beroende på vädret kanske det blir en sväng till Tesco med. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0