Storm storm storm

Nu ikväll har jag fått shoppa lite kläder. Så nu känner jag mig inte lika "fattig" på kläder. Rätt land att behöva handla i. Har ändå köpt shorts, underkläder och en långklänning i riktiga affärer. Och för allt gav jag ca 200 svenska kronor... kanske något mer. Sen ett par thaibyxorna för 40 kronor typ. Det enda "akuta" nu är sängkläder. Det får bli morgondagens projekt. Tänkte nog ta en tur till Patong på kvällen då. Dagens tur blev en promenad till Karon. Som tur var vände jag hem i lagom tid. När jag kom till min gata kom det ösregn och sedan världens storm. Till och med så thailändarna tjoade,haha. Precis när jag kom utanför hotellet flög bilden de har på kungen utanför i backen. Pang sa det verkligen. För det är inte den minsta bilden heller. Det är ju fortfarande landssorg efter hans bortgång.  


Nu däremot sitter jag i lobbyn och dricker ett glas vin.  Skrattar lite tillsammans med personalen när krukor blåser omkull. Nu väntar jag bara på strömavbrott. 

Som ni ser blåser även dynor omkull. Nä,om jag varit kvar i Karon hade det blivit taxi hem. Får bli trappor upp till fjärde våningen. För med min otur så lär det bli strömavbrott när jag står i hissen. 


Nu ska jag sitta kvar här en stund och kolla på alla härliga turister som ska ge sig ut med paraply i stormen,men som kommer tillbaka in direkt.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0