Regnkaos

Vilket väder det blev här i eftermiddag/kväll. Efter att jag vaknade tog jag en dusch och tänkte relativt snart gå ut på "stan". Men det var ju bara att glömma. Regnet stod som spö i backen. Och jag blev bara hungrigare och hungrigare.  När klockan närmade sig 19 trotsade jag vädret och begav mig ut. Hade siktet inne på en speciell restaurang,men den var bara att glömma.  Fick svänga in på en jag passerade. Under vissa stunder var vattnet upp till vaderna. Man fick verkligen hoppa åt sidan när bilarna kom... hjälpte inte att de saktade ner. Jag vet ärligt talat inte hur graciös jag kände mig med sandaler,långklänning och paraply där jag hoppade som en tok på trottoaren. Men alltid roade jag någon. Priset tog jag på vägen hem när jag bokstavligen försvann in i det stora paraplyt... det föll ihop och fast blev jag. Men jag hittade ut. 


Nu sitter jag i hotellobbyn igen. Ett glas vin och smattrande av regnet utanför. Sen går jag upp på rummet och packar och kollar serier. Tänkte komma iväg o någorlunda bra tid till barnhemmet imorgon. Så sista kvällen i Kata.  I alla fall för denna gången. Åker eventuellt tillbaka redan på onsdag. 

Kvällens middag. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0