Regnig midsommar

Glad midsommar till alla er hemma i Sverige.  Här vaknade jag upp till ett regnigt Kata. Så som kvällen såg ut igår var jag inställd på detta väder idag. Kollade ut,och låg kvar lite extra i sängen. 


Efter frukosten gick jag upp på rummet. Gick igenom lite vad jag behövde köpa och bokade sedan en taxi via appen Grab. Så himla smidigt. Och mycket billigare än att haffa en på gatan. Den kom 3 minuter efter att jag beställt. Det enda kruxet när man har appen är ju då att man måste vara uppkopplad mot nätet. Finns det inte wifi kan det bli problem. Jag kör med thailändskt simkort och är alltid uppkopplad. Perfekt. 

Sedan bar det av mot Patong för att handla lite. Fick köpt det jag tänkt. Sängkläder var prio ett. Så nu är jag nog redo att flytta in på barnhemmet imorgon. 

Nu är klockan snart 14.30 här och jag ska faktiskt unna mig en efter middagslur.  Det kan man göra med gott samvete när vädret är som det är. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0