Promenad och ett nytt vrålåk

Idag har jag gjort min första arbetsdag. Började klockan 7. Då var redan de små uppe när jag kom ut ur rummet.  Satt och myste lite med dem innan dagens städande drog igång. Det vill säga,sopa gångarna,plocka upp hinkar med blommor som blåst ner från träden under natten samt tömma papperskorgar. Fick hjälp med både blommorna och papperskorgar.  Så jag hann till och med städa lite golv innan de äldre barnen vaknade till liv.  


Dusch och städning av rummen stod först på schemat.  Sedan var det dags för engelskalektion. Varje söndag kommer det en engelskalärare hit för att lära dem mer engelska. Då är de uppdekade i olika grupper. Medan några hade engelska så åt några lunch. Rester från igår. Så gott!

Sen var det full fart på barnen. Speciellt grabbarna som var precis överallt! Så vid 14-tiden begav vi oss iväg i bilen med Hans för att åka till Mai Khao för en promenad. Hundar,barn och jag upp på flaket sen åkte vi iväg. 


När vi kom tillbaka var klockan 15.30 och jag hade slutat för en halvtimma sen. Men ja,här känns det ju inte riktigt som hemma när man jobbar över. Jag är ju här för att vara med barnen. Så när man promenerat i närmare 30 grader var det gott med en snabbdusch. Bokade taxi som kom och hämtade mig och körde mig till Nai yang. Det var dags att hämta ut moppen jag bokat. Gick väldigt smidigt och lätt. Hon kände igen mig sen sist gång. Jag kollade upp mot himlen och insåg att det nog inte skulle bli så mycket regn,så beslöt mig för att ta moppen ner till Tesco för att äta glass (min favorit finns där), kika runt lite,för att sedan avsluta med middag. Blev pasta idag. Riktig gott. 


Väl tillbaka på barnhemmet satt jag ute och umgicks med barn och Päivi (gammal volontär) som var här och hälsade på. 

Nu är klockan 21.30. Jag har bäddat ner mig. Tänkte försvinna in i min ljudbok ett tag, för att sedan sova. Imorgon jobbar jag 15-23 plus nightwatch,så har många timmar på dagen att hitta på något.  Hoppas på fint väder för jag är strandsugen. Är även sugen på att besöka Soi Dog. Så vi får se. Lär väl ösregna... och då vet jag inte alls vad planen är. Det ger sig. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0