Kortvarig lycka...

Vilken natt det blev helt plötsligt. Hade precis somnat riktigt gott när telefonen ringer.  Det var från flygplatsen då de trodde de hittat min väska. Den lyckan just då. Att sen lotsa personalen rätt var aningens krångligt. Men tillslut,vid klockan ett inatt kunde jag smyga mig ut från barnhemmet. Hade känts lite onödigt att hundarna började skälla och väckte varenda unge.  


Men alltså.... jag har klart och tydligt beskrivit min väska som turkos/ljusblå. Vad kommer de med? Jo en svart!!! Så innan jag kom till ro efter detta så var nog klockan 2. Då somnade jag gott. Vaknar klockan 6 när barnen börjar röra sig utanför (men idag var de ändå väääädigt tysta). Sen lyckades jag somna om och gick inte upp förrän närmare 10 i alla fall. 

Funderade på vad jag skulle göra... var ju sugen på stranden,men var helt slut efter natten och kände nog att jag skulle bli ännu tröttare om det blev stranden.  Då begav mig ner till Tesco för lunch. Så den har precis kommit in. 

Så nu ska den avnjutas med en stor kall cola till. Kanske ska unna mig en lyxkaffe sen. Morgonkaffet som består av snabbkaffe är inte min favorit. 


Sen hem till barnhemmet på vrålåket för lite dusch innan jag börjar jobba klockan 15. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0