Gitarrspel och sandstorm

Jobbdagen igår gick kanon.  En riktigt härlig dag på barnhemmet. När jag kom hem vid 14-tiden så kom småtjejerna he från sin skola samtidigt som mig. Då är de trötta. 

När jag började jobba klockan 15 så ägnade jag mig åt att kratta lite löv.  Men kom rätt snabbt fram till att det var onödigt då det blåste ner nytt hela tiden. Blev istället att invänta resten av barnen som kom från skolan. Läxläsning på gång. Igår hade många engelskaläxa. Lite enklare för oss att hjälpa till då. Så det ägnade jag ett tag med. 


På kvällen var alla barnen väldigt lugna. Owen,en vän till barnhemmet var och hälsade på och lärde barnen spela gitarr. En del är riktigt duktiga. Här ser ni en sötnos i action. 

Hade nightwatch med Eak. Då kollar vi alla rum så barnen är på plats (vilket de alltid är) och att allt är lugnt. Sen somnade jag gott. Första natten sen jag kom till barnhemmet som jag sovit som en stock. Brukar ta ett tag att vänja sig. Däremot har jag sovit på något konstigt sätt tror jag.  Så ont i ryggen idag.  


Imorse när jag vaknade kollade jag ut och insåg att det var sol. Då blev jag glad. Fixade lite yoghurt och kaffe och kröp ner i sängen igen,samtidigt som jag passade på att boka boende i Karon från imorgon och två nätter framåt.  Ska bli gott. Älskar barnhemmet. Men det är gott att komma iväg en sväng när man är ledig.  Sen är det väldigt skönt att komma tillbaka med. Har även bokat boende mellan 8-11 juli. Då blir det tillbaka till Kata. Det är så billigt med boende just nu så lika bra att boka upp sig.  Även sista natten är bokad nere i Nai Yang,innan det bär av till Sverige igen. Men det är ett tag kvar. 

I alla fall,när jag fått i mig frukosten åkte jag ner till Nai yang-stranden.  Såg fram emot en härlig dag där. Kom dit,nästan folktomt.  Skönt tyckte jag och la ut min solmadrass. Eh... det blåste storm och sanden var överallt. Så tog en liten moppe tur istället. Stannade för lunch på Tesco och nu en go kopp kaffe. Sen åker jag tillbaka till barnhemmet och duschen. Ser fram emot att få bort all sand. Drar jag handen över handen känns det som peeling. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0