Dags att checka ut

God morgon från Karon. Eller ja, nu är det väl snarare god förmiddag. Ska alldeles strax checka ut och bege mig till barnhemmet. 


Efter frukosten gick jag upp till rummet och tog en långdusch. Plockade ögonbrynen, smörjde in mig, körde olja i ansiktet och cocosolja i håret.  Helt underbart.  Så nu känner man sig fräsch igen. Måste erkänna att det jobbigaste med att ha blivit av med väskan är vetskapen om alla mina hudvårdsprodukter. Jag vet... i-landsproblem. Men jag älskar ju allt sånt. Krämer och dylikt. 

Nu ska jag checka ut och ta en taxi till barnhemmet.  Väl där en promenad till 7 eleven. Köpa lunch och lyxkaffe. Sen är jag redo för jobb 14-23 plus nightwatch. Så inatt sover jag med barnen.  Sen jobbat jag 7-15 imorgon.  Sen har jag faktiskt bokat in mig en natt på ett hotell i Nai yang.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0