Dag 1.

Första dagen i Thailand går mot sitt slut. Vaknade rätt så tidigt. Strax därefter ringde hemtelefonen.  Det var från flygplatsen. De hoppades att väskan skulle komma med flyget från Abu Dhabi nu ikväll, men nu när jag kom tillbaka till hotellet fick jag besked från receptionen att de hoppas veta imorgon när den kommer. Ja ja.... jag ställer in mig på att inte se den mer. Ska kontakta mitt försäkringsbolag. Tur jag har en extra reseförsäkring. 


Annars idag har jag tagit det lugnt. Gick ner och åt en härlig hotellfrukost. Sen var det raka vägen till poolen. Varit lite halvmulet men varmt. Och färg har man fått.  30 grader. Tog en paus för lite lunch. 

Nu ikväll det middag på Buffalo stekhouse. 


Blivit lite ändringar i min planering.  Egentligen bara positivt. Tanken var att jag skulle ta en taxi till barnhemmet på fredag för att fira midsommar och sedan tillbaka till hotellet. Men var i kontakt med Sussi idag och jag börjar redan 07 på söndag,behöver inget intro så hoppar in direkt. Och barnhemmet firar midsommar på lördag. Så jag checkar ut en dag tidigare så flyttar jag in på barnhemmet på lördag. 

Försökt lägga in bilder men appen vill inte riktigt. Ska kolla detta. Men så länge finns det på instagram. 

Håll tummarna att väskan kommer imorgon. Nu ska jag dricka upp vinet. Sitter i hotell-lobbyn. Sedan upp på rummet och kolla ett avsnitt av Orange is the new black. Imorgon ska det regna. Funderar på en tur till Patong. Köpa lite kläder kanske. Tur jag är i ett billigt land. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0