Söndag

Igår jobbade jag 7-15. Hade sovit så där eftersom jag sovit inne hos barnen. Hade en som inte låg still för fem öre där inne, haha. Så vaknade till flera gånger. Men dagen flöt på bra. Det byggdes kojor, sparkades boll och lektes pantgömme. Sen fick jag se mig besegrad i memory flera gånger om. 


Bjuder på en härlig morgonbild av min favorithund här, Killen. Så fin. Han har varit här alla gånger jag varit här. Från början såg han, sen fick han en ögonsjukdom så idag är han blind. Men så nöjd med livet ändå.

När jag slutade klockan 15 igår så tog jag moppen ner till Nai Yang där jag bokat in mig på ett hotell. Checkade in och promenerade upp till Nai yang-marknaden. Strosade mest runt och kikade. Tycker det är så mysigt att gå på dessa marknader.  Sedan köpte jag någon godsak som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla. Men mumsig var den. 

Sen blev det middag på stranden. Så härligt att sitta där med sanden mellan tårna. Middagen blev på min favoritrestaurang här i Nai yang, Phens. 

Nu är det i alla fall söndag och en ny dag.  Jag vaknade upp här på hotellet efter en härlig natts sömn. Har ätit hotellfrukost och njutit.  Ingen stress för fem öre. Var i valet och kvalet om jag skulle försöka få någon soltimma innan utcheckningen, men beslutade mig för att ta det lugnt på rummet bara.  Hoppas på bra väder imorgon då jag jobbar 05.30-08.30 och sedan 16-21. Då har jag massa timmar för att sola. Det hade varit gott. 


Nu däremot ska jag se till att få iväg ett mail till flygbolaget jag flög ner med. Fick nämligen samtal från Sverige igår. Närmare bestämt Landvetter, som nu har min väska igen. Där får den helt enkelt stå tills jag landar i Sverige 25 juli. Nu får den ha rest klart. Men jag hoppas de är redo att kompensera mig bra. För jag är allt annat än glad för detta velande. 

Så det är det som står på schemat innan utcheckning och lunch. Denna kropp kan behöva vila lite på ett hotellrum. Gjorde världens vurpa i förrgår kväll.  Skulle in i vårt badrum för att diska ur min kaffekopp. Och ja, golvet är blött eftersom det nästan nyss duschats där inne. Så vad gör jag? Jo, utan att tänka mig för rusar jag såklart in där och halkar.  Slår i armen, foten och huvudet rejält i kaklet. Trodde inte jag slog mig så illa först. Men ja, det kändes. Är öm lite varstans. Men det hade kunnat gå så mycket värre. Ingen hjärnskakning här inte. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0