Kata

Igår jobbade jag till 21. Hann med läxläsning, flyga med pappersflygplan samt lite rundpingis i värmen. 


När jag slutade tog jag taxin ner till Kata och mitt favorithotell Alpina. Så här vaknade jag upp idag. Skönt med en heldag här. Efter frukosten pressade jag vid poolen i ca 4 timmar.  Sen fick det räcka.  Känns som solen tar rätt så bra. Och börjar få en jämn och fin färg. Man känner sig verkligen så mycket fräschare då. 

Efter dusch och en kopp kaffe tog jag taxin in till Patong och Jungcylon. Shopping stod på schemat. Ett bra köpcenter för det. Prio ett var nya Converseskor till mig och pappa. Men fick även med mig sandaler, bikini och lite småsaker.  Så jag känner mig nöjd. 

Efter middagen som intogs på min favorit, wine conection, blev det taxi tillbaka. Hoppade av vid Dino Park, kullen mellan kata och Karon för att ta en promenad tillbaka. Så nu sitter jag i hotellobbyn och njuter av ett glas vin. 

Måste ju visa er dagens lunch här på hotellet. Så gott!


Nu ska jag strax ge mig upp på rummet. Slappa. Imorgon åker jag tillbaka till barnen. Jobbar 15-23. Gott att vara iväg lute,  men alltid skönt att gå innanför grindarna på barnhemmet och komma "hem". 

På tal om hem... 19 dagar kvar tills jag åker till Sverige. Hmm. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0