Halvtid.

Igår tog jag mitt första bad i havet sen jag kom hit. Kan låta märkligt men när jag varit ledig har inte vädret erbjudet bad i havet då vågorna varit extrema. Eller så är jag fjompig.  Men igår.... var ju ledig mellan 8.30-16. Så när jag hade släppt iväg barnen till skolan,städat gården och vilat lite begav jag mig ner till Nai yang-stranden för ett par timmar. Så härligt. 

Idag arbetar jag samma pass som igår. Så har precis kommit in på rummet efter att ha gjort morgondelen av passet. Att klockan ringde 5.10 imorse är alldeles för tidigt för mig, även om jag gillar morgonpasset.  Men nu ska det bli gott att vila någon timma. Vädret är kanon, så det blir allt några timmar på stranden idag med. Ikväll åker jag ner till Kata för några nätter på mitt favorithotell igen. 


Om någon dag har jag varit halva min tid här i Thailand och det har gått otroligt fort. Jag börjar till och med ångra att jag bokade resan hem dagen efter jag slutat på barnhemmet.  Hade lätt kunnat ha en veckas semester till här, för att ändå få 2 veckor hemma innan jobbet drar igång.  Hmm.... 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0