Vin vid solnedgången

Så här mycket uppdateringar får ni inte sen när jag börjar jobba. Just nu har jag all tid i världen när jag är ledig. 


Ikväll tänkte jag äta på en restaurang på stranden.  Hamnade hos "phens" som.hade riktigt god mat sist jag var här. När jag blev visad till ett bord tyckte jag att kvinnan vid bordet bredvid kändes bekant så var tvungen att kika en gång till. Visade sig att det var Anki som är volontär på barnhemmet och som jag träffade igår. Blev både middagssällskap och vinsällskap.  Trevligt! På vägen tillbaka blev det Nutellapannkaka... avis Malin? Idag fick jag även testa på thai kunskaperna jag fick på thai kursen när jag gick hem. Några killar i 15års ålders gick bredvid och hälsade och flamsade sig. Jag hälsade... Och frågade hur det var med dem. Då blev de tysta .;) 

Nu är jag tillbaka på rummet. Tänker skölja av mig lite snabbt igen och sedan bädda ner mig och kolla på film. 

Bokat taxi till nya hotellet imorgon
 Samma taxi-killar som körde när Mamma och Malin var och hälsade på mig sist.  Blir nog bra. Har även bokat moppe  som jag ska hämta nästa söndag.  Blir bra det med. 

Jag kan inte riktigt förklara, men jag älskar detta land och ställe. Man kan tycka att det finns mycket turister på Phuket.  Men när man som jag kommer sakna så nära lokalbefolkningen med så tror jag man ser det på ett annat sätt.  Och tanken att åka tillbaka några veckor när jag har 8-9 veckors sommarlov bara växer. Kanske får bli så ;) jag mår så himla bra här. Går liksom inte att beskriva.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0