Underbar utsikt.

Strax innan 07 ringde klockan imorse. Då var det bara att bege sig upp för att jobba.  Småtjejerna var redan uppe och redo för en ny dag. Så de fick sitta och bygga lite med lego medan jag gjorde morgonsysslorna. 


Dagen flöt på bra även om jag var aningens trött.  Hade nattvakten igår och sedan fastnade jag framför serien "Skam". Ja jag lär också bli fast för den. Men fick lite sömn inatt i alla fall. Och även om jag inte var jättesugen på att höra ett av barnen spela trummor på skrivbordet där jag satt 7.30 så var det bara att bita ihop. Inte deras fel att jag inte sovit ordenrligt.  

Efter jobbet blev jag upphämtad av taxin och körd till hotellet jag är på nu, nere i Panwa.  Gjorde ju ett bra kap. Riktigt lyxigt hotell för endast 900 SEK för 3 nätter. Hotellet ligger mitt på stranden.  Finns inget mer än hotelk runt om typ.  Men det gör inte så mycket.  För jag ska verkligen bara slappa. Förutom imorgon kväll.  Då åker jag till Phuket Town för nattmarknaden och möter upp Sara och hennes pappa som är på besök. Kul!

Ikväll har jag ätit min dyraste middag hittils. Den gick på typ 200 SEK och innehöll världens godaste rätt. Och 2 glas vin. Så man ska inte klaga.  Detta är ett finare hotell och knappt några matmöjligheter runt omkring så klart de kan ta lite mer.  Och jag kunde inte stå emot vinet när jag satt och blickade ut över havet. Sen när jag inte är på barnhemmet ser jag det som lite semester med. Så något glas vin till maten måste man få unna sig. Snart hemma i vardagen igen. Min utsikt från rummet är inte att leka med heller. 

Nu ska jag fortsätta kolla på "Skam" tänkte jag.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0