Tur jag inte backpackar.

Har kommit fram till det att det är väldigt tur att jag aldrig kommit på idéen att backpacka.  Jag kan inte resa med enkelt bagage. Det går liksom inte.  När jag kommer till hotellet packar jag upp och ställer upp alla hygienartiklar vid handfatet. Och ja,  jag är beroende av sånt tror jag.  Så bara det tar upp halva packningen... typ. 


Nu har jag packat ihop mig och är alldeles strax redo att checka ut från detta hotell i Chalong.  

Ja ni ser ju själva vad jag släpar runt på:) om 2 timmar hämtar taxin mig och kör mig till hotellet uppe på berget i Witchin  (osäker på stavning). Där ska jag tillbringa mina tre sista nätter innan jag flyttar in på barnhemmet. Vilket jag längtar till såklart. Däremot har jag lovat mig själv att ta vara på min lediga tid mer än sist gång.  Att jag verkligen ska passa på att ta hand om mig själv ordentligt. Därför bokade jag visst boende i Kamala förut. Så där kommer jag bo 10- 13 januari.  Men...Då får den stora resväskan stanna kvar på barnhemmet. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0