Tillbaka på barnhemmet

Då är jag installerad och tillbaka på barnhemmet.  Checkade ut från hotellet vid 9 imorse och tog en taxi hit. 


Helt ärligt,  så är det underbart att vara tillbaka. Jobbade 11- 19 men nu är klockan 21 och jag har precis gått in på rummet.  Så jag njuter verkligen av att vara tillbaka.  Just nu ligger jag och lyssnar på Thailändsk musik som de spelar i rummet bredvid. 

Det har fortsatt att regna hej vilt idag.  Men nu är det faktiskt uppehåll. Skulle hämtat moppen idag men det skjuter vi på.  Förhoppningsvis imorgon. 

Imorgon ringer klockan tidigt. 6.00 börjar jag arbeta. Då ska alla barnen upp till skolan. Så imorgon är det 6-10.30. Sedan är tanken att försöka hämta moppe. Och sedan jobbar jag 14.30-18. Härlig dag. Har min första lektion på en av skolorna imorgon med. Minns att jag var så nervös förra gången för att ha lektioner. Visade sig att det såklart var jätteroligt. Men denna gången tror jag att jag kommer vara ännu säkrare på det, just för att det faktiskt är mitt jobb till vardags. 


Nu däremot blir det film och sova så jag orkar upp imorgon bitti. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0