Taxi är nog inte min grej...

Då var det ju det här med taxi... på nyår fick jag ju vara utan. Men som tur var så körde ju snälla Pann (barnhemmets chaffis) hem mig till hotellet.  Idag hade jag bokat taxi till Kamala.  18.10 skulle den vara på plats. Kom den? Neej.  Dr stod jag. Men alltså, folket här i Thailand är ju så underbara.  Så Miaaw (kokerska på barnhemmet), hennes man körde mig. Hur snällt var inte det? 1 timma lade han på mig ikväll så jag skulle komma säkert till hotellet.  Och ja, självklart fick han pengar... Mot sin vilja. Men tillslut gick han med på det och skulle ge dem till hans tvillingsöner.  Fine for me. Så nu är jag i alla fall i Kamala. Här ska jag vara till på fredag. Jättemysigt och lugnt hotell. 16 rum totalt. Har bara sett området i mörker, men då såg det fint ut. 


Gav mig ut för att få äta lite mat. Det slog mig att det var folk precis överallt.  Trodde detta var jättelugnt. Men ska utforska mer imorgon.  Nu däremot ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på ett avsnitt av "Marcella". En serie från Netflix. Började kolla igår och känner mig fast. 

Förresten, jag skulle nog kunna leva på annanas om jag inte fick så ont i munnen efter några bitar.  Detta kom in efter middagen idag. Mumsigt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0