Sol sol sol

Vilken dag det blev. Strålande sol. Spenderade typ 6 timmar vid poolen, med paus för kaffe och kaka på ett kafé här i närheten. Så skönt.  Har dock lyckats bränna mig liiite med tror det lägger sig över natten. Nu hoppas vi på en lika bra dag imorgon. Sedan bär det av hem till ungarna igen som man saknar när man är på vift. 


De var så söta igår när jag skulle åka iväg. De undrade om jag redan skulle till Sverige.  Och det värmer så i hjärtat när man faktiskt ser att man betyder något för barnen. Tror det är viktigt för dem att det återkommer volontärer. Att de ser att de faktiskt betyder något för oss med. För det gör dem. Men... däremot TROR jag inte jag kommer ha lika svårt för att lämna denna gången.  Första gången visste jag ju faktiskt inte om jag skulle få se dem igen.  Nu vet jag ju att det kommer jag.  Men vet bara inte när. Eventuellt redan till sommaren.  

Nu däremot är klockan halv 9. Varit iväg och ätit middag och fått världens kramp i magen. Hoppas det snart släpper så det inte är maten man åt. 

Gjorde nog succé här i Kamala med på vägen hem. Finns väääldigt mycket katter här. Endast sett någon enstaka hund. Och nu när jag gick hem låg världens sötaste kattunge och sökte kontakt. Tänkte ett tag att jag inte kunde med att sätta mig och fota den bland allt folk.  Men sen tänkte jag att va fan, den var ju underbart söt. Så jag ner på marken med mobilen i högsta hugg. Samtidigt som en kackerlacka springer precis över min fot i stort sett. Jag hördes nog ända hem till Sverige.  Och nej, det blev inget kort på katten.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0