Soi dog

Jag hoppas på att hinna med lite av varje denna gång jag är i Phuket. Men något jag tänker se till att göra, som jag redan hade tänkt att göra sist gång men gjorde det aldrig, är att besöka Soi Dog. Här i Thailand finns många gatuhundar. Bara idag har jag tappat räkningen på hur många jag sett. Alla mår inte bra såklart. Soi dog hjälper hundar som haft det svårt och ger dem en chans tillbaka till livet. På detta center får man göra besök och vara med och hjälpa till med enklare saker, te.x att mata dessa hundar. Och katter som också finns där. 


Det finns volontärer på plats,  samt mer kunnig personal så som veterinärer. Så detta står faktiskt överst på min to dom list denna gång. Något säger mig att det kanske blir mer än ett besök då det bara ligger ett par kilometer från barnhemmet. 

En annan sak jag vill göra är att besöka den svenska skolan i Kamala. Hade varit roligt att se. Vem vet,  om några år kanske jag vill testa på det ;) 

Så detta är två saker jag hoppas jag ska få möjlighet att göra innan jag åker hem. 

Nu däremot ska jag bege mig ut för att äta lite mat. Och leta ny kabinväskor då min gav upp när jag kom till Thailand. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0