Soi dog fonduation

Idag har jag besökt Soi Dog här på Phuket.  Ett räddningscenter för hundar och katter. Ville göra det redan senast jag var här. Men då blev det aldrig av. Så idag var det dags. 9.30 var jag på plats för en guidad tur. Vilket ställe. Stort och seriöst. 


Efter rundturen får man gå fritt. Och det är helt okej att gå in hos hundarna. Inte i alla inhägnader pga varför hundarna är där. En del är arga andra väldigt blyga. Men många är väldigt glada och keliga. Stannade kvar en liten stund hos valparna.  
Denna gången fick telefonen stanna ute. Fick nämligen höra att de tar allt de kommer åt haha. Men nästa gång får den följa med in för massa foton. Tänk er att öppna grinden och sisådär 20 små valpar möter dig. Alla skulle gosa och busa. Man ska inte ha på sig kläder man är rädda om. Ett tag hade jag två småttingar hängandes i mina shorts samtidigt. 

Nästa gång jag kommer behöver jag inte gå rundturen utan kan gå direkt in till hundarna. Ev hjälpa till lite om det finns något som passar just för stunden.  Men jag kommer definitivt åka tillbaka dit innan jag åker hem. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0