Sista heldagen i Kamala

Vaknade upp till ett soligt Kamala idag med. Så skönt. Åkte iväg och åt frukost sedan spenderades hela förmiddagen vid poolen igen. Jag har verkligen fastnat i min bok just nu, "Hypnotisören". Tillslut fick jag slita mig för jag kände att det började bli dags för lunch. Tog en promenad. Hittade ett par goa "Thaibyxor" i en butik på vägen. En liten tjuvtitt får ni här: 

De blir sköna att jobba i på barnhemmet. 


Sedan vandrade jag vidare till Pim's place som ligger här i närheten. Kollade på TripAdvisor och alla hyllade detta ställe. Sprang på en svensk ägare till stället som var lagom bakfull. Han hade tydligen haft gäster i baren till klockan 6 imorse. Men... vilken mat. Bäställde pasta bolognese eftersom jag bara ville ha lite enkel lunch. Det kan ha varit den bästa köttfärsåsen jag ätit!! 

Sedan gick jag tillbaka till poolen några timmar. Inser att det får bli lugnt i solen några dagar nu så det röda får lägga sig. 

Hörde personalen prata om en stor spindel, någon av de visade att den var lika stor som en handflata. Vart den fanns vet jag inte. Och jag frågar nog inte heller. Ser jag den lär de få veta det, haha. 

Nu sitter jag på uteplatsen och gottar mig. Sista kvällen i Kamala. Imorgon åker jag till barnhemmet. Då är det jobb 15- 23 plus nattvakt. Nu saknar man allt barnen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0