Godmorgon från Kamala

Vaknade upp till ett soligt Kamala. Sååå skönt. Åkte bort och åt frukost. Hotellet som jag bor på har ingen restaurang, däremot har de sin frukost på ett jättemysigt ställe 3 min ifrån med bil som de både kör dig till och hämtar en ifrån. 


Kan verkligen inte klaga på frukostens placering. Nu däremot har jag placerat mig vid poolen.  

Här tänker jag ligga ett bra tag. 


Annars kan jag bara konstatera att allt känns så himla bra med att vara tillbaka på barnhemmet efter 3 år. Lite nya rutiner som man så sakta börjar komma in i. Men annars är allt som vanligt. Förutom att "mina" gamla barn är 3 år äldre och att jag har ett gäng nya barn att lära mig namn på och lära känna. Men har ju faktiskt bara jobbat 3 dagar. Nästa period jag startar på fredag är 5 dagar så efter det sitter det nog förhoppningsvis. 

Har arbetat morgonpasset två dagar. Precis som sist gång så tycker jag nog att det är det mysigaste passet. Att de dessa trötta mysiga barn vakna till liv redo för en dag i skolan.  De hoppar i sina fina skoluniformer.  Och det råder ett lugn över barnhemmet.  MEN... däremot är det lika skönt när de kommer hem på eftermiddagen och det där lugnet är ett minne blott. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0