Från Panwa till barnhemmet

Nu har jag spenderat några dagar här i Panwa. Haft det jätteskönt. Slappande vid poolen och på stranden. Sol i massor. Nightmarket i förrgår med Sara och hennes pappa. Blev en del fynd.  


Men om ca 1.5 timma kommer taxin och hämtar upp mig. Då åker jag tillbaka till alla gullungar på barnhemmet.  Idag jobbar jag 15-23. Barnen är i skolan när jag börjar. Bara de två minsta hemma som går i typ förskoleklass som hunnit komma hem.  Men strax efter 15.30 väller det in barn. Då är det läxläsning som gäller för allesammans. Vi är med och hjälper till så gott det går. Därefter ska alla stryka sina skoluniformer inför morgondagen. Då har vi en lång checklista så vi prickar av en efter en.  Sedan är det matdags. Och därefter lek tills det är dags att göra sig redo för sängen kl 21. Vid 22 brukar det vara tyst på barnhemmet.  

Nu däremot ska jag börja packa ihop mig här på hotellet.  Ta en kopp kaffe med. 

Dags att lämna denna frukostutsikt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0