En sväng till Patong...

Idag äntligen fick jag solat lite. Men det varade inte sådär jättelänge.  Mest moln hela tiden. Men rätt behagligt att ligga där och läsa bok och lyssna på poddar. Tillslut gav jag i alla fall upp. 


Bestämde mig för att ta en sväng till Patong och köpcentret Jungcylon. Kan helt ärligt säga att jag inte kände igen mig.  Och då är det bara 2 år sedan jag var där.  Det var totalt ombyggt och mycket större än sist. Folk precis överallt. Kände rätt snabbt att jag inte skulle bli långvarig.  Gick på jakt efter nya converse-skor till mig och mamma. Lyckades även hitta en ny kabinväska då min gav upp i Frankfurt på nervägen.  En blå fin blev det. Blev middag på mitt favoritställe: Wine connection. Körde lasagne idag. Gott. Sen kan jag nästan säga ärligt att jag sprang till taxin. Längtade bara hem till min lilla resort här. Jag som fick för mig att eventuellt boka ett boende i Patong på en av mina ledigheter.  Den tanken är borta. 2.5 timma räckte gott och väl.  


Nu har jag landat på hotellet och tänker bara ta det lugnt resten av kvällen. Inte så många dagar kvar av semestern här nu innan jag börjar på barnhemmet. Söndag klockan 11 börjar jag.  Men här har man då ingen jobbångest.  Det var ju därför jag åkte hit. Min lilla semester innan var ju bara en bonus. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0