En skön dag vid poolen

Vaknade inatt av att det ösregnade. Var inställd på att det skulle bli ännu en dag med kasst väder. Men imorse sken solen. Så jag drog mig upp ur sängen och gick ner till frukosten. En alldeles lagom frukostbuffé. Sedan var det raka vägen till poolen och där har jag spenderat dagen. Tog bara en paus för lite lunch. 

Tänk alla gånger jag varit i Thailand och inte testat denna rätt. Så gott. 


Hamnade bredvid ett svenskt par vid poolen och jag satt och pratade lite med dem. Deras första gång i Thailand så jag tipsade om så mycket jag kunde komma på. Efter en veckas egensemester var det gott att vara lite social. Men imorgon är det sista lediga dagen innan barnhemmet kallar. 

Just nu sitter jag ute på uteplatsen utanför rummet och lyssnar på alla djurläten runt om. Mest fåglar, men tror faktiskt att jag nyss hörde en apa med. Sitter med en kall Singha och njuter av kvällens svala värme. Många av er reagerade kanske på att jag dricker öl. Japp, det gör jag faktiskt. Smakade på Malins öl när vi var i Lidköping för några veckor sen och tyckte den var ok. Och nu när det stod en i min minibar på rummet som är fri tänkte jag att jag testar. Och faktiskt, vid 31 års ålder (snart i alla fall) tycker jag för första gången en öl är god. Har man semester så har man. 

Alltså, jag vet inte hur många gånger jag har skrattat åt mig själv när jag gått igenom min packning här. Jag menar...vem tar med sig tre bodylotion för 5.5 vecka? Jo jag!  Otroligt.  Men måste tipsa om denna after-sun-lotion. 

Vet faktiskt inte om den finns att köpa i Sverige.  Jag har fått den i Glossybox. 


Nu ska jag strax gå ner till restaurangen och äta lite mat. Man äter väldigt mycket här. Sen ska jag kolla första avsnittet av "Skam". Alla fastnar ju för den serien så känns som om det kan bli fler avsnitt ikväll. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0