Dripp Dropp Dripp dropp

Regnet fortsätter att fullkomligt ösa ner. Jag tog sovmorgon och var inte nere och åt frukost förrän 9.30. Ingen idé att stressa med något när det är sådant här väder. Planerna idag är inte så många.  Ett tag tänkte jag att jag kanske skulle ta en taxi till Phuket town då det är Night Market där ikväll.  Visserligen är stora delar under tak. Men med tak menas pressening och njae, med detta vädret innebär det nog att jag är sjöblöt innan jag ens kommit in i taxin. Så just nu har jag placerat mig på uteplatsen med en bok och en cola. Har helt fastnat i Kepplers "Hypnotisören". 

Igår sa väderleksrapporten att det skulle regna 220 mm typ. Idag är det nere på 60 mm "bara". Så det ser ut att bli en väldigt lugn dag innan jag åker till barnhemmet imorgon. Tänker boka taxi så att jag lämnar hotellet vid 9.00 imorgon. Nu däremot ska jag återgå till boken. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0