Childrens day

Vilken dag!! Childrens day firas idag i Thailand. 7.30 var alla redo för avfärd. Lastade in oss i 2 större bilar. 28 barn och 7 vuxna. Men... detta är Thailand och här sitter man lite hur som. 


Tillslut kom vi fram till dit vi skulle. Det var huuur mycket folk som helst. Gratis mat och dryck, lekar med mera för barnen. Efter några timmar där hoppade vi in i bilarna igen. Svettiga och trötta av värmen. Iväg till en skola som skulle ha firande. Men vi var för tidiga. Skulle börja 13 och nu var klockan typ 12. Så vi åkte vidare till Layan-beach där vi intog medhavd lunch (eller iaf vi som inte ätit oss mätta sedan tidigare). När vi var klara här hade värmen tagit över för både mig och Sara. Jag hävde i mig vätska för jag vill inte åka på vätskebrist som jag gjort förr. Men när det blir  riktigt varmt blir man också väldigt trött och mina ögon gick i kors. Men... in i bilarna och iväg för firandet i skolan. Framme vid 13.30. Nä men då börjar det inte förrän 16. Vid 15.45 gav gänget upp och vi åkte hem. En av pojkarna har sovit sen dess. Nu är klockan 20.20. Och det är väldigt lugnt på barnhemmet då de är så trötta. 

Jag slutade 19. Satt kvar ute med Linda lite. Nu väntar jag på att min maskin tvätt ska bli klar. Sedan blir det serier på plattan. Börjar jobba 7 imorgon. Lär dröja innan barnen vaknar. Lär bara vara jag och hundarna. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0