Besök hos polisen

Då var denna arbetsperioden på 5 dagar över.  Och jag har så svårt att förstå att det är 3 år sedan jag var här sist. Känns verkligen lite som att komma hem. Så härligt att höra barnen ropa ens namn: Jenniiii,  när de vill något. Jag trivs faktiskt så bra på barnhemmet att det faktiskt eventuellt blir en sväng till sommaren igen. 


Igår jobbade jag delade turen. Så när jag hade fått upp alla barn och åkt med och lämnat de på skolan var det bara att åka hem och slänga i sig frukost. Sedan väntade en dubbellektion på en av skolorna. Efter det slutade jag första passet så passade på att ta en sväng till Tesco. Dels för lunch och kaffe som jag inte hann dricka på morgonen. 

På väg ner till Tesco blev jag stoppad i poliskontroll. Första gången jag blir det här. Vet ju att de ibland bara kollar oss västerlänningar. Tänkte att det inte blir några problem då jag även har ett internationellt körkort som ska gälla. Men det blev det, för herr polis tyckte inte alls att det gällde. Tror de har sina egna regler ibland. Så det var bara att bege sig till polisstationen och betala böter. 500 bath så strax över 100 SEK. Ingen större fara skedd alltså. Och nu har man fått testa på det med då. 

Efter andra passet igår så slutade jag klockan var 18 och blev upplockad av taxin som körde mig till Kamala. Samma hotell som sist. Skönt att vakna upp här idag med hotellfrukost. Ledig idag alltså och börjar 15 imorgon. Så åker tillbaka till barnhemmet imorgon.  

Hade tänkt att få några soltimmar idag. Tyvärr molnigt och blåsigt. Men det ska nog gå och bädda ner sig i solstolen med en bok ändå. 

Några bilder från promenaden med barnhemmet häromdagen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0