Aochalong villa resort & spa

Idag checkade jag alltså ut från hotellet i nai Yang. Blev upphämtad av min bokade taxi och åkte mot det nya hotellet. Men ja, chaffisen hade ingen koll alls på vart detta låg. Men som alltid här så löser man det på ett eller annat sätt. Och fram kom jag. Åkte in på en väldigt avskild och enslig väg med lösa bufflar runt omkring. För att komma ut till civilisationen skulle jag alltså vara tvungen att gå någon kilometer med bufflar, tänkte jag.  


Väl framme möttes jag av en underbar liten resort. När jag läst omdömen om detta hotellet innan har flera nämnt managern Steve som skulle vara helt fantastisk. Och det var han.  En som gör allt för sina gäster. Rummet var inte klart så jag gick och satte mig för att äta lunch med underbar utsikt. Rätt som det var ringde Steve till restaurangen och berättade att jag kunde komma för att checka in. Service!

Sen var det bara att installera sig på rummet. Såg fram emot en eftermiddag vid poolen. Fortfarande lika blek som när jag åkte. Men när jag kom ut var det regn så det stod härliga till.  

Men förutom regnet har jag det riktigt gott. Precis ätit lite god mat med ett glas vin till. När jag satt där i godan ro kom det helt plötsligt en padda krälandes förbi på sin kvällspromenad. Detta är Thailand... hemma hade restaurangen fått stänga om den invaderades av paddor. Men här sitter vi kvar och äter. 


Imorgon hoppas jag på sol så jag kan ligga vid poolen hela förmiddagen. Sedan funderar jag faktiskt på att åka till Patong framåt eftermiddagen.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0