After beach

Såhär ser min after work ut i Thailand. Åkte ner direkt när jag slutade och ligger under en parasoll och bara njuter.  Efter att ha jobbat i stekande sol hela dagen på barnhemmet orkar jag inte pressa i solen. Dricker en mumsig vattenmelon-Shake.  Här ska jag ligga ett par timmar och bara njuta av att vara. Läsa en bok. Sen när det börjar bli dags kör jag en middag på någon av restaurangerna här på stranden innan jag kör upp till barnhemmet igen. 


Helt ärligt trodde jag att barnen skulle sova länge idag efter gårdagen. Men så fel jag hade. När jag började jobba klockan 7 var småtjejerna redan vakna och redo att leka igång dagen.  Och allt eftersom vaknade fler och fler.  

Söndag innebär städdag vilket inte alltid är så poppis. Men idag krävdes det inte mycket tjat på dem innan de drog igång. Det var skönt. Sedan har det spelats både memory och Uno. 

Idag kom även Sussi och Hans tillbaka efter några dagars ledigt då de varit och hälsat på några vänner. De besökte de drabbade områdena efter översvämningarna och ja, det var tydligen förfärligt. Värre än man kanske trott. Sussi jämförde det med hur det såg ut efter tsunamin här så man kan bara tänka sig.  Usch. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0