Några rader hemifrån sverige.

Nu har jag varit hemma i sverige några dagar. Skulle landat i måndags kväll, men flyget från Bangkok var rejält försenat, så jag missade flyget jag skulle med i Frankfurt. Istället fick det bli en liten ofrivillig övernattning i tyskland. Men jag måste säga att Lufthansa skötte det väldigt smidigt och slussade alla som missade sina flyg till hotell så man fick en säng att sova i. Sedan tog jag första flyget till Göteborg på tisdag morgon. 9.20 landade jag. Efter den långa hemresan kändes det väldigt skönt att landa på svensk mark.
 
Jag har nog fortfarande inte förstått vad jag har varit med om. Det kommer nog ta ett tag att smälta alla intryck och upplevelser. Jag saknar redan barnen hur mycket som helst. Samtidigt som jag njuter av att vara hemma i min egna vardag. Dessa dagar har gått åt till att träffa familj och vänner. Det har varit fullt upp, men det gillar jag. På måndag börjar jag jobba. Då har jag varit ifrån jobbet i 5 månader. Så det ska bli skönt att komma tillbaka! Om sanningen ska fram så var jag på jobbet och kramade om barn och kollegor tre timmar efter att jag landade i Sverige. Så man kan väl säga att jag saknat dem.
 
Jag ska sätta mig någon dag och gå igenom alla mina bilder. Sortera och rensa. Och när det är gjort tänker jag ladda upp lite bilder på denna blogg som jag tidigare inte visat.
 
Men nu ska jag återgå till att njuta av att bara vara hemma i min lägenhet. Jag ska försöka komma i fas med tiden. Jag är fortfarande jättetrött på kvällarna, men vaknar jättetidigt på morgonen. Idag vaknade jag strax efter 7, så sent har jag inte vaknat innan. De andra dagarna har jag vaknat strax efter 6.
 
Ha det gott, det ska jag ha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0