Dags att lämna Kata för den här gången

Snart dags att checka utifrån hotellet här i Kata. Sitter just nu och njuter av en kopp kaffe. Har haft några härliga dagar här i Kata, även om vädret varit sämre än sist jag var här. Men några timmar vid poolen har det blivit. Och jag har haft det gott ändå både ute när jag kollat runt, eller när jag suttit på hotellrummets balkong och slappat med en bra bok. Just nu har jag precis gett mig på Camilla Läckbergs andra deckare, "Predikanten".
 
Om en timma ska jag vara utcheckad och klar, taxin är bokad till klockan 11. Då bär det tillbaka till barnhemmet. Slutspurten på denna resa kan man väl också kalla det. Fyra arbetsdagar kvar, sedan åker jag hem till sverige tidigt på måndag morgon. Just nu är jag så inställd på att åka hem, så hemlängtan är stor. Ska bli skönt att komma hem och träffa alla!
 
Bjuder på lite bilder från de senaste dagarna från barnhemmet och ifrån Kata. När jag kommer hem ska jag köra en bildbomb här i bloggen (när jag har en riktigt bra internetanslutning) som avslut på denna blogg, Så det kommer komma ett par inlägg ifrån sverige med, innan denna bloggen kommer sluta uppdateras, men ändå finnas kvar såklart!
 
 
 
 
 
Pysslar och har oss i vårat Happy Tour-rum. Ni följer väl killarna som cyklar sverige-thailand för att samla in pengar till barnhemmet. www.happytour.se
 
 
 
 
 
 
Coolingar
 
 
Jagblär barnen spela kortspelet "Svarte Petter"
 
 
 
När det är dåligt väder i Kata är det tur att Starbucks finns.
 
 
Sötnosen! Såhär glad är man när man nyss ätit chokladkaka.
 
 
Utsikten från hotellets balkong.
 
 
 
Man ska inte klaga direkt.
 
 
Jag ser att bilderna hamnat lite huller om buller. Blev så under uppladdningen, men känner att jag inte orkar fixa det just nu.
 
Det känns så konstigt just nu, att det liv jag levt i fyra månader verkligen börjar gå mot sitt slut. Man börjar göra saker för sista gången. Idag till exempel jobbar jag mitt näst sista kvällspass. Jag har min näst sista nightwatch. Nu jobbar jag alltså två kvällspass och två morgonpass.
 
När jag slutar jobbet klockan 16 på lördag funderar jag på att åka ner till Nai yang och köra en manikyr/pedikyrkväll, så man känner sig fin när man kommer hem till sverige, Det bästa hade väl varit och göra det på söndag när jag jobbat klart mitt sista pass. Men något säger mig att jag kommer vilja stanna på barnhemmet den kvällen, äta sista middagen med barnen, krama dem lite extra, och självklart få ordning på packningen. För det lär ta sin lilla tid. Men tror jag ska klara mig ifrån övervikten rätt så bra, för jag kommer lämna kvar mycket saker jag hade med ner. Sängkläder till exempel väger en del, handdukar mm. Däremot ska en del skor med hem + två nya par converse, som jag förmodligen kommee bo i under våren och sommar.
 
Nästa gång vi hörs är jag på barnhemmet. :) Och tack Sofia för den fina kommentaren här i bloggen. Älskar att gå in och se att det kommit någon ny kommentar. Ni har fortfarande några dagar på er att göra mig glad:)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0