Svensk förskola på Phuket

Attbåka och volontärarbeta på detta barnhem som jag är på idag har jag velat göra i flera år. Tanken väcktes till liv i december 2010 när jag fick se vår underbara Sussi ta emot priset som svensk hjälte på grund  av arbetet hon lägger ner på detta barnhem. Att jag faktiskt är här idag kan jag ha lite svårt att förstå ibland.
 
Innan denna drömmen fanns så hade jag en annan dröm, nämligen att arbeta på en svensk förskola utomlands, men erfarenheten som krävdes fanns inte. Många av dem förskolorna kräver minst 5 års erfarenhet. Nu har jag 4 år i mitt bagage.
 
Men i alla fall... Har vetat att Thailand har en svensk skola i Koh Lanta. Men när vi hade besökare här på barnhemmet fick jag av en slump veta att det finns en svensk skola med förskola här på phuket, nämligen i Kamala. Så nu har jag helt enkelt mailat förskolan och frågat om det finns möjlighet att få göra ett studiebesök hos dem. Gäller att passa på när man är här. 
 
Ni där hemma behöver inte bli oroliga för att jag bara kommer hem och packar om väskan och åker iväg och jobbar utomlands igen. Nej nej, jag kommer allt hem och återgår till mitt egna underbara jobb som jag börjar sakna mer och mer just nu. Däremot säger jag inte att jag aldrig kommer uppfylla även den drömmen. För ni vet väl att drömmar är till för att uppfyllas? En termin eller ett läsår på en förskola utomlands skulle verkligen vara utvecklande tror jag. Men den drömmen ligger många år fram i tiden.


Kommentarer
Christina

Hej!
Jag åker till Kamala i nov och är nybliven pensionär. Jag gillar att sticka och undrar om du kan fråga om det är någon som behöver spädbarnskoftor? Ca 0-6 mån. Har ett litet lager på ca 20 st som jag stickat.
Tacksam för hjälp!
Christina

2014-09-22 @ 12:31:16
Christina

Hej!
Jag åker till Kamala i nov och är nybliven pensionär. Jag gillar att sticka och undrar om du kan fråga om det är någon som behöver spädbarnskoftor? Ca 0-6 mån. Har ett litet lager på ca 20 st som jag stickat.
Tacksam för hjälp!
Christina

2014-09-22 @ 12:55:11
Veronica Holmström

Hej,
Hittade din tråd på nätet o kontaktar dig då du eventuellt har några uppgifter. Jag söker ett barnhem för barn med något funktionshinder där 4 undersköterskestudenter skulle kunna göra praktik från 22 jan. Vilket ställe var du på? Vet du andra ställen?
Tacksam om du vill dela med dig ev information.
Ha en bra dag!
H Veronica Holmström Åland

2014-12-01 @ 10:08:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0