Sol och värme!

Nu har jag varit ledig ett par dagar. Såhär brun som jag är nu har jag nog inte varit sen jag kom hit. Man känner att solen blir starkare och det blir varmare och varmare ute. Hörde att det var 36 grader... i skuggan. Ja ni fn ju tänka er att det är varmt. Men man ska inte klaga. Mycket vatten så fixar man det.
 
Som sagt så har jag vatritledig i ett par dagar. i Torsdags tog jag en lugn morgon inne på rummet, kollade ikapp lite program man missa och så. När Lovisa kom tillbaka från yogan hoppade vi upp på moppen och åkte till "Papa & Mama". En jättemysig restaurang som ligger mitt i ingenstans, precis vid vattnet. Hade inte Lovisa varit där tidigare hade jag aldrig hittat dit. Restaurangen drivs av en äldre man och dam. Sedan är det deras dotter och barnbarn som lagar mat. Jag beställde en Massamancurry-rätt och bara njöt av att sitta precis vid vattnet. Sedan avslutade jag dagen på "vår" strand. Skön dag.
 
 
 
 
Igår blev det en heldag på min favoritstrand. Banana Beach. Gillar att den är så liten och så lugn. Fast nu märker man att de  flesta stränderna är lugna. Det är inte högsäsong längre. Nu kan du komma ner till stranden vid lunchtid och få solstol utan några problem. Rätt skönt. Sägs även att regnet kommer om kanske några veckor, skönt. Åskar gör det lite titt som tätt, i alla fall. Mest nattetid, så härom natten hade vi en hund på rummet. De avskyr åskan...
 
 
Idag är det i alla fall jobb igen. 14-23, men när jag kom tillbaka från stranden var det inte en människa på barnhemmet. De har tydligen åkt iväg på någon cermoni för den pojken jag skrev om häromdagen som gått in i tempel. Får se när de kommer tillbaka. När jag pratade med Lovisa  i telefon för en timma sedan hade de varit där i typ två timmar utan att något hänt. Här i Thailand tar man saker som det kommer, varför stressa? Så vi får se när de dyker upp igen!
 
Idag ger sig förresten bär det av. idag lämnar de fyra killarna sverige, för att cykla hit till barnhemmet, och samtidigt samla in pengar till barnen här. Heja heja! ska bli kul att följa dem.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0