Onsdag 5 mars

Arbetade tidiga passet idag och började morgonen med att gå upp i varv. Varje morgon när man har morgonpasset ser man till så att barnen vaknar, kommer upp och duschar, hoppas i skoluniformen och åker med bilen till skolan. Efter två månader har man lärt sig lite vilka barn man behöver tjata på lite extra och vilka som alltid sköter sig och hinner allt detta utan stress.
 
Imorse var jag helt säker på att en av flickorna var vaken och uppe. Men när Pann, vår chafför, tutade från bilen då det var dags att åka och hon inte dök upp, sprang jag bort till rummet och knackade på. Hon öppnar dörren och jag ser ingen skoluniform så långt ögat kunde nå. Då gick jag upp lite i varv, ett barn utan skoluniform och en bil med 18 barn plus chafför somnär redo för att åka är lika med en stressad Jenny. Men ll stress och gastande visade sig vara i onödan för hon var visst ledig. Som vanligt hänger man inte med i svängarna i detta land.
 
Förutom det har jag haft en väldigt lugn arbetsdag. Städade och fixade under förmiddagen. Busade såklart med vår lilltjej med som är hemma hela dagarna. Idag har hon hängt ihop med dessa coola solglasögon hela dagen. Hur söt får man bli?
 
 
Min sista jobbtimma spenderade jag i en av "våra" skolor där vi undervisar i engelska. Idag hade jag med mig våra två nya volontärer på min lektion. Man går bredvid i tre arbetsdagar innan man börjar arbeta själv. Så vi var tre styckna som höll lektionen. Det var första gången jag hade sjuåringarna, och till dem har vi en så kallad Lessonplan som ska följas. Så idag gick vi igenom lite nya verb som de skulle lära sig. Passade på att spela lite charader med dem. Det var uppskattat. Tänkte visat er en bild inifrån skolan, men helt plötsligt vill den inte ladda upp någon bild, så den bilden sparar jag till ett annat inlägg och ni får nöja er med en bild i detta inlägget.
 
Nu är klockan 20.30 här. Barnen börjar snart gå och lägga sig. Jag ska gå bort till "office" där vi planerar våra lektioner, plocka ihop morgondagens material till tre (!!!!) lektioner, sedan ska jag lägga mig i min säng och kolla lite på "Bron" som jag fastnat för. Tänkte sova tidigt. Klockan ringer 05.50 imorgon igen. Uppdaterar jag inte innan så ska jag försöka uppdatera när jag är i Malaysia, åker ju nu på fredag. Ska finnas wifi på hotellrummet. Hoppas på bra uppkoppling! Annars kör jag en uppdatering på söndag när jag är tillbaka!
 
TACK för era kommentarer i bloggen. Älskar när man loggar in och ser man har kommentarer att läsa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0