Njuter av tillvaron.

Kanbörja med att meddela moster Monica att det fungerade alldeles utmärkt för dig att lämna en hälsning här i bloggen. Blev jätteglad. Älskar att logga in och se att man har nya kommentarer från er där hemma.
 
Här nere i Thailand flyter allt på. Barnen är hemma om dagarna eftersom de har sommarlov nu. Varje dag i stort sett beger vi oss iväg på promenader tillsammans med Hans. Roligt att upptäcka nya delar av Phuket som man aldrig ser annars. Igår hade Hans ett möte, så Nid och Boy ur den Thailändska personalen bestämde vart vi skulle åka på promenad. Kan säga att jag var helt slut efter den promenaden. Ni från Lilla edet som känner till högstorpsbacken... tänk er den, fast mycket brantare och mycket längre. Ja, vi var trötta när vi kom hem igen.
 
Dagen innan var det en liten lugnare promenad. Då åkte vi till Mai Kao för en strandpromenad. Lite bilder från promenaden:
 
 
 
 
 
Så dagarna flyter på fint här. Jag har nog aldrig känt mig såhär avstressad som man gör här. Jag har en förmåga att stressa upp mig mycket hemma i sverige, för lite allt möjligt. Kan vara småsaker som jag stressar upp för och helt plötsligt har det blivit en stor sak av ingenting. Det känns som om denna resan hjälpt mig att hitta mig själv ännu mera (hur klyschigt låter inte det), och jag ska försöka att ta med detta hem till sverige. Man behöver inte stressa sig igenom vardagen, man klarar den fint ändå. Så när jag kommer hem ska jag se till att leva att mindre stressat liv.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0