Lite av varje!

Nej jag har inte slutat blogga, bara hamnat lite efter. Ska försöka bättra mig. Men internet har krånglat lite och inte velat funka när jag vill och så vidare.
 
Men nu verksr det fungera och jag tänkte visa några bilder ifrån söndagens promenad. Jag, Hans och Eak lastade in ett gäng barn på flaket, samttvå av hundarna, Packad och Sidamm, sedan begav vi oss iväg. Vi åkte till ett område cirka 20 min härifrån och promenerade längst en grusväg. Man kan nästan säga att det var som en skogsväg. Rätt som det var så kom man till ett hus, eller typ hyddor som låg mitt ute i ingenstans. I vissa hyddor såg man stora familjer och vid någon hydda satt det bara en gammal man utanför. Jag är verkligen tacksam att få se delar av Thailand som jag kanske inte får se som turist.
 
Sedan när det var dags att åka hem inser vi att Sidamm (hunden) inte hunnit med och helt enkelt är borta. Så hans tar bilen med alla barn på och ska åka iväg och leta utmed vägen. Planen är att jag ska stå kvar ifall Sidamm kommer från andra hållet. Där vi hade parkerat bilen bodde det en familj med en mamma, pappa och dotter, som satt utanför huset. När bilen börjar köra iväg kollar en av våra 14åringar på mig från flaket och säger att jag ska gömma min mobil i fickan, och försöker familjen råna mig så ska jag skrika högt. Och sen körde bilen iväg och där stod jag, med pojkens ord som spelades upp om och om igen i mitt huvud. Jag vet faktiskt fortfarande inte om han var fullt allvarlig eller om han skojade med mig, Men slutet gott, allting gott. Jag blev inte rånad och vi hittade Sidamm. Men det var en varm promenad. Just nu upplever jag att det blir varmare och varmare för varje dag nästan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har tampats med feber i några dagar med, men idag känns det mycket bättre. Är väl egentligen inte så konstigt att det även skulle bli min tur då både volontärer och barn varit sjuka... Men som sagt så börjar det gå åt rätt håll och jag har kunnat jobba mina arbetspass utan några större problem. Skönt.
 
Igår kväll åkte jag, Karro, Lovisa och Maria till Central Festival (ett shoppingcenter som har allt). Vi skulle ha en liten avslutningskväll. Vi fyra har arbetat mer än 2 månader tillsammans. På söndag slutar Karro, två veckor senare slutar Maria, veckan därefter slutar Lovisa och sist men inte minst så åker jag hem tre veckor efter Lovisa. Så vi kände att vi ville hitta på något. Först blev det middag och vin. Så gott med ett glas vin till maten. Snart tre månader sen jag drack ett glas vin liksom. Efter middagen köre vi First Class bio. För 700 bath fick vi komma en timma innan filmen började och äta snittar, en välkomstdrink mm. Väl inne i salongen fick vi dricka och popcorn, samt en fåtölj du kunde ligga i och sedan delades det även ut filtar.  Vi kollade på filmen Non-stop, som utspelar sig på ett flygplan. Först tänkte vi inte se den, eftersom jag inte älskar att flyga... men det var den enda bion som gick som VIP när vi kunde kolla. Men, det gick fint. Inga mardrömmar inte. Så mysig kväll med dessa tjejer. Kommer verkligen sakna dem, men ser fram emot vår återträff i Stockholm.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0