Jag åker till Kata

I april kommer jag åka ner till Kata i några dagar. Kännt ett tag att jag skulle vilja ta en avstickare några dagar när jag är ledig. Och bestämde mig rätt snabbt för att åka ner till Kata. Var där för två år sedan och trivdes fint. Så jag kollade runt på massor av hotell men tillslut bestämde jag mig för att leva lite lyxigt och ta in på samma hotell som jag, Mamma och Malin bodde på för två år sedan. Alpina Phuket Nalina Resort & Spa fick det bli. Vi trivdes där sist, så varför inte. De har en superfin pool som jag tänker utnyttja (Ser fram emot att bada i pool faktiskt, havet kan jag bada i närsomhelst annars). Ser fram emot att bara komma iväg och vara för mig själv lite. Här lever man verkligen så nära inpå alla, vilket är jättekul. Men man behöver sin egentid med.
 
Så torsdagen den 17 april när jag slutar jobba kl 16 tar jag en taxi ner till Kata. Sedan åker jag hem på förmiddagen någongång söndagen den 20 april eftersom jag börjar jobba där på eftermiddagen. Så om jag inte har helt fel kommer jag vara där över påsken hemma i sverige? Då ska jag se till att uppsöka den svenska godisaffären som ligger där, det kan jag lova. Suget efter svenskt lösgodis är rätt så stort just nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder lånade från hotels.com
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0