Hallonbåtsracet

Igår hade vi ett besök här på barnhemmet av en familj. Pappan i familjen har skrivit barnboken "Hallonbåtsracet". Jag köpte boken innan jag åkte till Thailand för att ha på jobbet så att jag kunde förbereda barnen på vad jag skulle göra här i Thailand i fyra månader. Boken handlar nämligen om en svensk familj som besöker ett barnhem i Thailand. Jag var i kontakt med Mikael som författaren heter efter jag läst boken för barnen och han valde att citera mig i lite tidningsintervjuer, vilket kändes roligt. Så det var lite extra kul att få träffa honom. Vi kommer även höras av när jag kommer tillbaka till sverige. Om vad, det återkommer jag med då isåfall!
 
Vill i alla fall passa på att tipsa er om att köpa boken "Hallonbåtsracet" där en summa pengar för varje såld bok går hit till barnhemmet. Hur bra är inte det? Vill man köpa det kan man gå in på www.idusforlag.se och klicka hem den. Tror att den i nuläget finns på en del anda sidor du kan köpa böcker med.
 
 
Igår fyllde Nid, en ur vår thailändska personal, 24 år. Vi volontärer hade köpt ett halsband och örhängen till henne. Och under kvällen kom en av våra pojkar på 11 år och frågade om jag inte kunde gå med honom till affären så han kunde få köpa en tårtliknande kaka till Nid, det kan man ju inte säga nej till. Så när de små barnen hade lagt sig passade vi volontärer och de större barnen på att fira Nid med massa godsaker som Boy (en annan thaipersonal som även är tillsammans med Nid) fixat, samt den fina kakan som pojken fixat. Mysig kväll här på barnhemmet helt enkelt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My life as a volunteer

Följ med mig på min resa till Thailand. I Januari 2014 åker jag till ett barnhem som ligger på Phuket. Där kommer jag arbeta som volontär i 16 veckor. Tanken om detta har funnits i flera år. Nu äntligen blir den sann!

RSS 2.0